Tako van Croonenborgh
in 10 vragenEven voorstellen: Tako van Croonenborgh
Op 1 januari 2020 is Tako van Croonenborgh gestart als directeur bij Aquacare. Tako heeft een passie voor water en deelt maar wat graag zijn kennis over dit uitermate belangrijke en interessante onderwerp. Maar wat weten we nog meer van hem? Tijd voor een nadere kennismaking met tien vragen aan Tako.
1. Je werkt sinds 1 januari van dit jaar bij Aquacare. Waarom ben je hier gaan werken?
Na 18 jaar bij een multinational allerlei verschillende functies te hebben mogen ervaren, ben ik op zoek gegaan naar een bedrijf waar ik mijn kennis en ervaring kan delen. Naast mijn passie voor water, die ik in de afgelopen jaren heb ontwikkeld, vind ik het ontwikkelen van personen ook een heel mooi proces. Ik deel heel graag mijn kennis en ervaring. De uitdaging die er is als het gaat om de beschikbaarheid van water (hoeveelheid, locatie, het moment waarop en de kwaliteit) is een wereldwijd onderwerp, maar zeker ook al in Nederland heel actueel. Aan het oplossen van deze uitdaging wil ik heel graag een positieve bijdrage leveren. En dat kan bij Aquacare, want het is een bedrijf dat naast de bestaande waterbehandeling voor koel- en ketelsystemen en drinkwaterinstallaties, ook heel veel investeert in innovatie. Er zijn inmiddels chemievrije innovaties beschikbaar die waterkwaliteiten verbeteren, maar ook bijdragen aan een circulaire economie.
2. Vanwaar jouw passie voor water?
Mijn passie voor water is ontstaan bij mijn vorige werkgever. Dat was namelijk het moment dat ik er achter kwam dat (bijna) niets bestaat aan materiaal (grondstoffen, eindproducten) zonder dat daar water – in welke toepassing dan ook – bij aan te pas komt. Water is echt een noodzakelijke levensbehoefte. En doordat het zo belangrijk is voor ons als mens – denk aan drinkwater, hygiëne, voedsel – is het zo belangrijk dat we er zuinig mee omgaan. Er is maar één waterbron op deze planeet aanwezig en we maken er met zijn allen gebruik van. Het is alleen niet overal beschikbaar (hoeveelheid, locatie, het moment waarop en de kwaliteit) en water kent geen grenzen of eigenaar. De prijs die betaald wordt voor toegang tot water is ook niet overal in verhouding met de beschikbaarheid.
3. Wat was het eerste wat je ging doen toen je bij Aquacare begon?
Heel veel praten met de medewerkers en met de eigenaar Koos Baas. Heel veel vragen stellen over de personen, het bedrijf en hun rol binnen het bedrijf.
4. Hoe wil jij dat een klant van jullie Aquacare aan een ander omschrijft?
Dat Aquacare een professioneel bedrijf is dat snel en adequaat reageert op watergerelateerde uitdagingen bij een klant, dat de klant centraal heeft staan, een kwalitatief goede oplossing aanlevert, beschikt over medewerkers met vaktechnische kennis van waterbehandeling en van de klant weet wat er zich aan zijn kant afspeelt.
Contactinformatie
Aquacare
Graaf van Solmsweg 56-58
5222 BP ’S-HERTOGENBOSCH
T: +31 (0) 73 624 71 71
E: info@aquacare.nl
Algemene voorwaarden Aquacare